Kritik mot min privatskola.

Läste nyss i barometern om all kritik min privatskola får av andra skolor pga att vår skola tar deras elever. Men är det inte uppenbart eftersom vår skola är mycket nyare, fräschare och bättre än de andra som är nedklottrade och med elever som jagar rektorerna? Det är inte vår skolas fel att eleverna på de andra skolorna väljer vår. Östra funkabo förlorade en hel klass (22). Än sen? Det är fan elevens val så sluta kritisera.

Och sen en elvev som inte trivdes och bytte för att '' En stor del av undervisningen bestod av att läraren stod och skrev på tavlan och eleverna fick skriva av. Jag kom hem med texter utan sammanhang''

Alltså du, skärp dig. Alla andra fattade sammanhanget mellan texterna? Du kan inte ha skrivit ned allt som lärarna sa isåfall. Och killar/pojkar är segare i skolan, de har svårare att ta in fakta och undervisningsmaterial.

Det var bara det jag ville säga. Nu ska jag få i mig frulle och senare åka till frisören.
Pusss

kommentarer
Postat av: natta

Fan vad rätt du har!

2008-08-12 @ 18:24:51
URL: http://natta.blogg.se/
Postat av: C

ofh fan :)

2008-08-12 @ 18:36:42
URL: http://cornelia.blogg.se/
Postat av: C

ofh fan :)

2008-08-12 @ 18:36:52
URL: http://cornelia.blogg.se/
Postat av: johanna

ang. privatskola, syftar du på södra skolan :) ? jag ska börja där till sjuan ;) haha tänkte bara att du ville veta det ^^

2008-08-13 @ 00:21:43
Postat av: matilda

ja södra skolan :) där gå jag ja :)

jasså ska du ? efternamn? :D känner jag dig kanske? kram ^^

2008-08-13 @ 11:44:52
URL: http://oneminutee.blogg.se/
Postat av: Anonym

privat skola ? :O

2008-08-13 @ 14:23:16
Postat av: Anonym

Det där tyckte jag verkligen var att överdriva! Bara för att alla andra skolor inte är nyrenoverade behöver det inte betyda att de suger! Visst, det finns nackdelar, men jag tror inte att allting på din skola (jag förstår vilken du menar) är perfekt! Och dessutom tror jag inte att dom som kritiserar din skola gör det helt utan grund. När du skriver att andra skolor är tattarskolor så gör du precis samma sak som du tycker att O.B gör, så det är jävligt orättvisa kommentarer!Och, förresten, hur kan du veta att andra skolor är tattarskolor när du inte har gått där? Många skolor har dåliga rylten byggda på lösa grunder, det kanske är tvärtom med din skola då?



/Anonym

2008-08-13 @ 15:28:14
Postat av: matilda

sv anonym:

Du, jag skulle fan gått på nova själv. jag vet hur det är där. jag har haft lektioner där! så jag vet hur det är och ser ut!! och alla som kommer till min klass från funkabo berättar själva hur dom tycker att det är där! och att det är mycket bättre på min skola. vi har knappt läxor och skolan är ren och fin. visst är den inte perfekt, ingen är perfekt men den är ny, fräsh och bra! så du ska inte säga nått. och det är väldigt väldigt omoget av dig att inte visa vem du är :S

2008-08-13 @ 19:30:28
URL: http://oneminutee.blogg.se/
Postat av: johanna

ohlsson heter jag i efternamn :) ska börja i 7b, vilken dag börjar ni ? :)

2008-08-13 @ 20:27:30
Postat av: matilda

sv johanna -

johanna ohlsson, aha :) vi börjar på tisdag :D

aokej :D vilken skola gick du innan på?

2008-08-13 @ 20:47:45
URL: http://oneminutee.blogg.se/
Postat av: matilda

men så du vet johanna, jag börjar 9an. du kanske inte visste det :) men hur kommer det sig att du läser min blogg? :D

2008-08-13 @ 20:52:58
URL: http://oneminutee.blogg.se/
Postat av: johanna

ah vi med :) funkabo gick jag på innan :p

jo jag visste faktist att du skulle börja nian, men varför vet jag inte :s haha xd ja jag bara hittade dej nånstans.. men du fotograferar väl med? NikonD40 elr 60 kanske du har? jag ska faktist köpa en sådan så jag letar runt lite o kollar fotobloggar :) haha

2008-08-14 @ 00:48:08
Postat av: Hanna

Så, nu fick du mitt namn. Jag antar att dina "lektioner" på nova bara var språkval? För dom lektionerna säger verkligen inte mycket om hur skolan är. Och att ni inte har läxor kan väl knappast vara bra, det kan ju inte vara kul att gå ut nian utan nått i huvudet?

2008-08-14 @ 11:43:53
Postat av: matilda

sv hanna. jag har inte gått ut 9an ? :S

&du, jag har en jävla massa i huvvet. vi har knappt läxor men mycket mer prov och längre dagar.

2008-08-14 @ 13:54:47
URL: http://oneminutee.blogg.se/
Postat av: matilda

sv: johanna. mjo en nikon d40x :)

antingen köper man d40x eller d80x för d60x är nästan likadan som d40x. :)

kul :) får väl se om jag hittar dig i skolan, vet vem du är haha ^^

2008-08-14 @ 13:56:11
URL: http://oneminutee.blogg.se/
Postat av: Anonym

okok :) vet du vem jag är? haha :D vilken klass går du i där? a elr b osv.. hihi ;)

2008-08-14 @ 15:00:19
Postat av: matilda

sv johanna? 9a :) typ mörkbrunett :) nej jag vet inte vem du är haha kram ;)

2008-08-14 @ 15:04:59
URL: http://oneminutee.blogg.se/
Postat av: johanna

sry jag glömde skriva namn på förra (a) haha, okej :) ja jag får kolla efter dej nån dag ;)

2008-08-14 @ 17:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
favorit?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0